K-laser

Aabyhøj Ostepati har nu muligheden for at supplere din behandling med Laserterapi (Fotobiomodulation).

I Laserterapien bruger vi specifikke bølgelængder af lys (rødt lys) til at skabe de terapeutiske effekter. Disse effekter omfatter hurtigere sårheling, smertelindring, forbedret blodcirkulation og formindsket hævelse.

I laserbehandlingen frigives energi (Bla. ATP), denne energi øger blodcirkulationen, trækker væske, ilt og næringsstoffer til det beskadigede område. Dette skaber et optimalt helbredende miljø, der reducerer betændelse, hævelse, muskelkramper, stivhed og smerte. Det skadede område vender tilbage til sin normaltilstand, så funktionen i det behandlede område genoprettes og smerten mindskes.

På celleniveau påvirker det infrarøde laserlys cellemembranen blandt andet ved at forbedre transporten af næringsstoffer ind og ud af cellen og cellestofskiftet øges.

Laserbehandlingen er smertefri, dog kan enkelte klienter mærke en mild lindrende varme eller prikken i det behandlende område. Klienten kan også lejlighedsvis være mere følsom i området efter behandlingen

Se nedenstående oversigt over hvilke problematikker laserterapi fra K-Laser før har hjulpet klienter med:

Hvor ofte skal man behandles?

I akutte situationer kan klienten få behandling dagligt især ved betydelige smerter; mere kroniske tilstande responderer bedst når behandlingerne gives 2-3 gange ugentligt, aftagende til en gang ugentlig og senere hver anden ugen.

Har mange behandlinger?

Det afhænger klart af situationen, skadesniveauet og vævet. Men oftest er 1-6 behandlinger tilstrækkeligt ved akutte tilstande og ifbm. mere kroniske tilstande kan 10-15 behandlinger (eller flere) være nødvendigt for at opnå den ønskede effekt. F.eks. ved alvorlig artritis kan det være nødvendigt med flere behandlinger før effekt og et kontinuerligt forløb for at kontrollere inflammationen og smerterne.

Hvor lang tid tager en behandling?

En typisk behandling tager ml. 3 og 10 min. afhængig af områdets størrelse og dermed behandlingens omfang.

Kan der være bivirkninger ved behandlingen?

Der er på verdensplan kun registreret meget få bivirkninger ved brug af Laserterapi. Lejlighedsvis kan gamle skader eller smertesyndromer virke forværret i et par dage. En forklaring på det kan være at vævet pludseligt er mere aktivt og at den helbredende respons er mere aktiv efter behandlingen.

Pris:

K-laser behandling pr. stk 250,-